Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY E-SHOPU

Prodávající:
KELVEL s.r.o., IČO: 19154658, s provozovnou Nádražní 214, 513 01 Semily
(e-mail: info@sunnyhouse.cz)

Kupující (zákazník):
Fyzická osoba nebo právnická osoba, která s prodávajícím uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese www.sunnyhouse.cz (přizpůsob dle skutečné webové adresy).

Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího vyplývající z kupní smlouvy, kterou strany uzavírají na dálku prostřednictvím internetového obchodu (dále jen „e-shop“).

 


1) VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

1.1. Kupující provedením závazné objednávky v e-shopu potvrzuje, že se seznámil s těmito OP a že s nimi souhlasí.

1.2. Vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se řídí těmito OP, které jsou pro obě smluvní strany závazné.

1.3. Právní vztahy se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“), a v případě kupujícího – spotřebitele též zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.


2) OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ

2.1. E-shop je dostupný 24 hodin denně. Objednávat lze kdykoli prostřednictvím virtuálního nákupního košíku.

2.2. V případě dotazů či individuálních požadavků na zboží je možno kontaktovat prodávajícího na e-mailu: info@sunnyhouse.cz.

2.3. Předmětem kupní smlouvy je zboží uvedené v kupní smlouvě, tj. v kupujícím odeslané objednávce, která obsahuje dostatečnou specifikaci zboží (kód, název, cena, množství apod.).

2.4. Nabídka zboží uvedená v e-shopu není návrhem na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 OZ. Samotným návrhem na uzavření kupní smlouvy je až objednávka kupujícího. Kupní smlouva vzniká potvrzením objednávky prodávajícím a jejím doručením kupujícímu.

2.5. Podmínkou pro platnost elektronické objednávky je pravdivé a úplné vyplnění všech povinných polí v objednávkovém formuláři, včetně kontaktních a fakturačních údajů.


3) POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY

3.1. Po odeslání objednávky systém e-shopu automaticky zašle kupujícímu potvrzení o přijetí objednávky (tzv. „potvrzení o přijetí“), které je generováno roboticky. Toto potvrzení však není potvrzením kupní smlouvy.

3.2. K uzavření kupní smlouvy dochází až zasláním potvrzení objednávky („akceptací“) prodávajícím – tento krok proběhne nejčastěji e-mailem do 24 hodin.

3.3. V případě nejasností či nesrovnalostí v objednávce může prodávající kupujícího kontaktovat za účelem upřesnění.


4) PLATBA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

4.1. Způsoby platby pro objednávky v rámci České republiky:

  • Bankovním převodem – předem na účet prodávajícího.
  • Dobírkou – při převzetí zboží od přepravce (pokud je tato možnost v e-shopu aktivní).

4.2. Možnosti doručení zboží:

  • Přepravní služba (poštovní či soukromý dopravce).
  • Osobní odběr (pokud je prodávajícím nabízen).

4.3. Cena dopravy se řídí aktuálním ceníkem dopravce a odvíjí se od hmotnosti, objemu zboží a doručovací adresy. Přesná cena je zobrazena v procesu objednání a bude rovněž uvedena v rekapitulaci objednávky.

4.4. Objednané zboží je zpravidla odesíláno do [X] pracovních dnů (upřesni podle praxe) od závazného potvrzení objednávky. Není-li možné zboží dodat v obvyklé lhůtě, bude o tom kupující neprodleně informován.

4.5. Pokud nelze zboží dodat vůbec (vyprodání, nedostupnost atp.) a kupující již uhradil kupní cenu, vrátí prodávající tuto částku bez zbytečného odkladu zpět na účet, z něhož byla platba přijata, případně jiným dohodnutým způsobem.


5) DODACÍ LHŮTY

5.1. Zboží, které není skladem, má dodací lhůtu podle dohody s prodávajícím. Informace lze ověřit na e-mailu či telefonicky.

5.2. Dodací lhůta se může prodloužit o dobu přepravy v závislosti na vybraném dopravci.

5.3. V případě, že prodávající nebude schopen z důvodu vyšší moci či nezávislých okolností dodržet původně předpokládanou dodací lhůtu, bude o této skutečnosti kupující informován s návrhem dalšího postupu.


6) ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (VRÁCENÍ ZBOŽÍ)

6.1. Právo spotřebitele na odstoupení do 14 dnů
Kupující – spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti) je dle § 1829 a násl. OZ oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, které není vyrobeno na zakázku či upraveno podle přání spotřebitele.

6.2. Způsob uplatnění odstoupení

  • Odstoupení může kupující provést jednostranným právním jednáním, a to např. e-mailem na adresu info@sunnyhouse.cz nebo doporučeným dopisem na adresu KELVEL s.r.o., IČO: 19154658, s provozovnou Nádražní 214, 513 01 Semily.
  • Pro dodržení lhůty postačuje odstoupení odeslat před jejím uplynutím.

6.3. Vrácení zboží

  • Kupující je povinen vrátit zakoupené zboží prodávajícímu bezodkladně po odstoupení, nejpozději do 14 dnů.
  • Zboží musí být nepoškozené, kompletní a ideálně v původním obalu, pokud je to možné.
  • Přímé náklady na vrácení zboží (poštovné) nese kupující.
  • Zboží nelze zasílat na dobírku.

6.4. Vrácení uhrazených plateb

  • Prodávající vrátí všechny uhrazené platby, nejpozději do 14 dnů od prokazatelného doručení oznámení o odstoupení.
  • Platba nebude vrácena dříve, než kupující zboží předá zpět prodávajícímu nebo než prokáže, že zboží skutečně odeslal.
  • Platba bude vrácena stejným způsobem, jakým byla přijata (pokud kupující výslovně neurčí jinak).

6.5. Odpovědnost za snížení hodnoty zboží
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží (např. nadměrné opotřebení), pokud s ním nakládal jiným způsobem, než který je nutný k seznámení se s povahou a funkčností zboží.

6.6. Zboží na zakázku
Ve smyslu § 1837 písm. d) OZ spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy na dodávku zboží, které bylo upraveno podle jeho přání nebo pro jeho osobu. Pokud je zboží v e-shopu označeno jako „zakázkové“ (zhotovení díla na míru), pak nelze uplatnit odstoupení do 14 dnů.

6.7. Odstoupení před dokončením zakázky

  • Kupující (objednatel) může odstoupit od smlouvy do doby, než započne výroba (provedení) zakázky, a to bez poplatku.
  • Pokud již bylo s výrobou započato, je kupující povinen uhradit poměrnou část ceny za práce již vykonané, případně za vynaložené náklady (pokud nelze výsledek prací použít jinak).

7) STORNO OBJEDNÁVKY

7.1. Kupující může objednávku stornovat do 24 hodin od objednání bez jakékoliv sankce, pokud nebyla již potvrzena a expedována.

7.2. Pokud již vznikly prokazatelné náklady na straně prodávajícího (např. balné, doprava, telefonické hovory atp.), může prodávající po kupujícím požadovat náhradu vzniklých nákladů.

7.3. Obě strany se mohou na zrušení objednávky dohodnout i po uvedené 24hodinové lhůtě, avšak vždy s ohledem na případné vynaložené náklady prodávajícího.


8) REKLAMACE A ZÁRUKA

8.1. Kontrola při převzetí

  • Kupující je povinen zkontrolovat stav zásilky bezprostředně při doručení. Pokud je obal zjevně poškozen, doporučuje se tuto skutečnost okamžitě reklamovat u dopravce a sepsat s ním protokol.

8.2. Záruční doba

  • Na zboží se vztahuje záruční doba 24 měsíců, není-li uvedeno jinak.
  • Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, nesprávné použití, nešetrné zacházení či nesprávné skladování.

8.3. Postup při reklamaci

  • Kupující kontaktuje prodávajícího (e-mailem na info@sunnyhouse.cz či písemně na adresu KELVEL s.r.o., Nádražní 214, 513 01 Semily).
  • Následně kupující zašle reklamované zboží doporučeně na výše uvedenou adresu nebo se domluví s prodávajícím na jiném způsobu předání.
  • K zásilce je vhodné přiložit popis vady, kontaktní údaje a kopii dokladu o koupi (faktury).

8.4. Vyřízení reklamace

  • Prodávající se zavazuje vyřešit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od převzetí zboží k reklamaci, pokud se nedohodne s kupujícím jinak.
  • O průběhu reklamace informuje prodávající kupujícího e-mailem, případně telefonicky.

8.5. Náklady na reklamační řízení

  • Pokud výrobek nevykazuje žádné vady uvedené kupujícím v reklamaci, může prodávající požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů (doprava, hodinová sazba technika apod.).
  • Orientační ceník možných nákladů:
    • Doprava společností KELVEL s.r.o.: 12 Kč/km
    • Doprava spediční společností: dle aktuálního ceníku
    • Hodinová sazba technika: 800 Kč/hod (bez DPH)

9) PORUŠENÍ KUPNÍ SMLOUVY

9.1. Pokud kupující stornuje objednávku až po odeslání zboží nebo ji nepřevezme bez dohody s prodávajícím, je povinen uhradit prodávajícímu vzniklé náklady (např. dopravné, balné, příprava, administrativní a telefonické náklady, případně skladné).

9.2. V případě nepřevzetí zásilky na dobírku je kupujícím porušena uzavřená kupní smlouva. Prodávající má v takovém případě právo požadovat proplacení nákladů spojených s odesláním a navíc může vyčíslit storno poplatek.

9.3. Neuhrazené pohledávky je prodávající oprávněn vymáhat právní cestou, přičemž náklady vymáhání jdou k tíži kupujícího, který porušil smlouvu.


10) OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

10.1. Prodávající zpracovává osobní údaje v souladu s platnou legislativou (zejména zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a příslušným nařízením GDPR).

10.2. Osobní údaje kupujících jsou zpracovávány výhradně za účelem řádného plnění kupní smlouvy, vyřizování objednávek, reklamací, účetních a daňových povinností a případné další komunikace s kupujícím.

10.3. Kupující může kdykoli požádat o vyřazení z databáze či o upřesnění či vymazání svých osobních údajů.

(Poznámka: Pokud využíváte pokročilejší metody sběru údajů, cookies nebo máte pokročilý newsletter, je vhodné samostatné Prohlášení o ochraně osobních údajů a Zásady používání cookies, kde vše detailněji popíšete.)


11) MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

11.1. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu k České obchodní inspekci (www.coi.cz) či jinému subjektu pověřenému Ministerstvem průmyslu a obchodu.

11.2. Kupující může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, zřízenou Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.


12) ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

12.1. Tyto OP jsou platné a účinné dnem [datum] a nahrazují jakákoli předchozí znění OP zveřejněná na internetových stránkách prodávajícího.

12.2. Prodávající si vyhrazuje právo tyto OP kdykoli měnit či doplňovat. Nové znění OP bude zveřejněno na internetových stránkách e-shopu a bude účinné okamžikem jeho zveřejnění.

12.3. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto OP neplatné či neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti. Neplatné či neúčinné ustanovení bude nahrazeno ustanovením, jehož smysl se původnímu co nejvíce přibližuje.